Strategisk säljutbildning

– Vi förstår betydelsen av ett framgångsrikt säljarbete!

Betydelsen av att ha ett strategisk säljtänk är viktigt för att nå framgång. Vi ser en otrolig potential hos dagens företag och vill fylla det tomrum som vi ser att branschen saknar. Vår strävan är att den här typen av utbildning ska vara ett långsiktigt arbete som utvecklas med tiden och är aktuell.

Första utbildningstillfället

 

Strategisk matchning

Säljstrategi handlar om att matcha ihop ditt företag med rätt val av kunder. Play-to-win metodiken hjälper dig med ett ramverk som bl. a identifierar dina “måste-matcher” för att lyckas som företag. När vi förstår hur vi kan utmana kundens behov så gör vi skillnad för både kunden och för oss själva på riktigt! Utveckling av mervärdet kräver insikt i kundens behov och praktisk förmåga.

Andra utbildningstillfället

 

Affärsmodeller, värdekedja och ekosystem

Din affärsmodell kan ge dig en avgörande fördel när kunden väljer partner samtidigt som den kan hindra dig att göra affärer. T.ex. kan kundens affärsmodell skapa nya möjligheter för dig om din affärsmodell förstärker kundens mervärde.

Vi utvecklar din förståelse för kundens köpprocesser och timing för affärer. Du lär dig också att bygga upp en struktur för pipeline management och coaching av ”winning formulas” för att säkra din framgång.

Tredje utbildningstillfället

 

Investerarens perspektiv

En av de mest uppskattade delarna i vår utbildning är när du får möta en investerare som utmanar och utvecklar dig och dina mervärdesargument för ditt projekt.

Ni coachas på ert framträdande och vi jobbar för att bygga trygghet framför kamera och publik. Vi hjälper er att bygga ett engagemang som ökar intresset hos investerarna genom att inkludera dom i presentationen på rätt sätt.

Fjärde utbildningstillfället

 

Från strategi till genomförande

Vi avslutar utbildningen med att träna Din förmåga i att omsätta säljstrategin i praktiken. Det handlar om att utveckla aktiviteter som leder till nya beteenden, nya konversationer och som dessutom vinner medarbetarnas hjärta.

Det är nu projektet ska förankras i det vardagliga arbetet. Er planering för verkställandet av projektet samt Er förmåga att koka ner det i dagliga aktiviteter kommer vara det som avgör huruvida projektet kommer lyckas eller inte. 

Strategisk Säljutbildning

 

Målgrupp:

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar som säljare och som vill utveckla ditt säljande förhållningssätt.

 

Omfattning:

Utbildningen består av fyra utbildningstillfällen.

 

Plats:

Återkommer inom kort.

 

Pris:

Medlemmar i Handelskammaren betalar 32 000 kr exkl. moms.

Övriga betalar 40 000 kr exkl. moms.

 

Information och anmälan:

Har du frågor kring utbildningens innehåll eller vill veta när nästa omgång startar? Varmt välkommen att höra av dig till Anders Eriksson, Regionchef Örnsköldsvik.

Mail: anders.eriksson@midchamber.se

Telefon: 070 – 655 50 25