Chamber executive club

Chamber Executive Club

Chamber Executive Club är ett exklusivt nätverk för företagsledare i Mittsverige. Ett forum för relationsskapande och omvärldsbevakning. Vid varje träff gästas vi av personer som med sin kompetens och erfarenhet uppdaterar oss kring aktuella frågor, något som också grundar för dialog och diskussion. Deltagandet i nätverket Chamber Executive Club är kostnadsfritt ingår i medlemskapet i Handelskammaren Mittsverige. 

Endast för inbjudna medlemmar

Läs mer om nätverket!

Datum: 2 april

Plats: Hotell Granen, Åre

Tema för träffen:

Är auktoritära ledare och dominant kraft vägen framåt?

Den 2 april riktar vi fokus mot ledarskapets utveckling i en tid där auktoritära röster får större genomslag och mångfald ifrågasätts – en utveckling som står i kontrast till de värderingar som majoriteten i Sverige håller högt. Vi utforskar vad den växande betoningen på dominant kraft innebär för företag, politik och samhälle. Är detta vägen framåt – och vad händer med inkluderingen då?

Medverkande i programmet:

Aaron Kroon

Aaron Kroon är en av Sveriges mest uppmärksammade ledare. Som en av de första och enda icke-vita och öppet homosexuella toppledarna i Norden har han krossat glastak i både ledningsgrupper och styrelserum – och han fortsätter att bana väg för en mer inkluderande framtid. Med en gedigen bakgrund i näringslivet, där han haft flera toppositioner, driver han idag Black Batman – bolaget som hjälper företag att koppla mångfald, inkludering och inkluderande ledarskap till affärsnytta och lönsamhet.

Madeleine Jaarnek, Samhall

Madeleine Jaarnek arbetar som Senior Account Manager på Samhall där hon framgångsrikt kombinerat affärsmässighet med mångfald och inkludering. Som tidigare försäljningschef har hon lett team över stora geografiska områden med fokus på både resultat och socialt ansvar. Hennes erfarenhet av att skapa värde genom inkludering av personer med funktionsnedsättning ger ett unikt perspektiv på framtidens ledarskap.

Magdalena Persson och Per Lagerkvist, MAQS

Sverige har under decennier varit i mitten av internationell handel och fått anpassa sig efter omvärlden i dess önskan att handla med olika nationer. Just denna anpassning har varit enklare eller svårare beroende på den internationella politiska arenan. Vilka anpassningar måste företag i dagsläget vidta när omvärlden tar sig uttryck genom allt mer auktoritära och dominanta ledare? Och är detta internets fel?

Arrangörer:

[ssba-buttons]