Tina Bostedt klev i början av september in som vd för Sundfrakt. Efter flera år på olika positioner inom Örnfrakt, senast som vd, ser hon nu fram emot nya utmaningar och att leda Sundfrakt genom en tid av förändringar.
– Jag började som controller 2012 på Örnfrakt och har sedan dess haft en rad olika tjänster inom företaget. Senast som VD från och med 2018, vilket har gett mig en djup förståelse för branschen. Nu ser jag fram emot nästa steg, och det känns spännande att ta mig an den nya utmaningen som koncern VD för Sundfrakt. Det som lockade mig till den här tjänsten är möjligheten att få arbeta med Sundfrakts alla olika delar. Det är en tid med många förändringar och utvecklingsmöjligheter, och jag ser fram emot att vara med och driva den fortsatta utvecklingen framåt, berättar Tina Bostedt.
Kort om Sundfrakt
– Sundfrakt är ett maskin- och logistikföretag med fokus på hållbarhet och digitalisering. Vi erbjuder allt från enklare transport- och logistikuppdrag till komplexa logistiklösningar. Kärnverksamheten är transport och logistik, med stöd från verksamheter som Alltank, Åkerigrus och Delta Terminal, som tillsammans gör oss starka inom hållbar logistik.
Vad är det som är unikt med Sundfrakt som skapar framgång?
– Det som gör Sundfrakt unikt är vår bredd och vår förmåga att kombinera alla våra olika delar. Vi har en sammansättning av verksamheter – från transport och logistik till bränsle, grustäkter och terminaler – som gör att vi kan erbjuda kompletta lösningar, med ett omsorgsfullt tänk kring miljö och utveckling.
På vilket sätt tror du att ert medlemskap i Handelskammaren Mittsverige kan hjälpa er?
– Handelskammaren är ett viktigt forum för samhällsfrågor – allt från hur vi sköter transporter till hur vi planerar för framtiden och hur vi tryggar kompetensen. Ett medlemskap i Handelskammaren ger oss ytterligare möjlighet att skapa kontakt med kommunen, utbyta erfarenheter med andra aktörer i näringslivet och få en närmare koppling till politiken.
Vad är det viktigaste för er just nu för att kunna ta nästa steg?
– Branschen står inför stora förändringar och vi måste därför våga tänka nytt och våga ifrågasätta hur vi har gjort tidigare. Vi är i är inne i en tid av stora omställningar där kundernas krav och regleringar ständigt utvecklas. Genom att vara lyhörda mot marknaden, kunderna och åkarna kan vi skapa mervärde och samtidigt driva vår utveckling framåt.