NyheterStartsida

Vi rekryterar kommunikatör på deltid!

By 26 juni, 2020 No Comments

Handelskammaren Mittsverige är en näringslivsorganisation med medlemsföretag i Västernorrlands- och Jämtlands län. På uppdrag av våra medlemmar driver vi ett aktivt påverkansarbete inom infrastruktur, internationell handel och kompetensförsörjning. Vi arbetar med stort regionalt fokus och med frågor som måste belysas för att göra regionen till en attraktiv plats där människor och företag träffas, knyter kontakter och lär av varandra. En stor del av vårt arbete går ut på att arrangera utbildningar, seminarium, nätverk och evenemang som stärker kunskapen hos våra medlemsföretag.

Vi arbetar utifrån tre kontor placerade i Sundsvall, Örnsköldsvik och Östersund. Vårt team består av tolv medarbetare med olika bakgrund och kompetens. Tillsammans samarbetar vi nära varandra och har en väldigt bra stämning i gruppen. Våra värdeord samarbete, utveckling och förtroende finns alltid med oss som viktiga ledstjärnor i arbetet både externt och internt.

Om tjänsten

En central del av organisationens arbete berör kommunikationen, vars främsta syfte är att stärka varumärket och öka kännedomen om vår verksamhet. Med hjälp av genomtänkt kommunikation kan vi nå ut med rätt budskap till våra målgrupper och agera en viktig påverkansröst gentemot media och politiker/beslutsfattare. Vi arbetar aktivt med vår kommunikation genom nyhetsbrev, sociala medier, vår hemsida samt genom pressmeddelanden och debattartiklar.

Vi söker nu en kommunikatör på 50% som kommer att täcka upp för nuvarande Kommunikationsansvarig under föräldraledighet fr.o.m. januari 2021 till sommaren 2021. Överlämning påbörjas under hösten där arbete kan behövas vid behov. I tjänsten ingår ett övergripande ansvar över organisationens hemsida, sociala medier samt utformande av nyhetsbrev, reportage och vissa trycksaker. Du ansvarar för att planera din arbetstid och hantera verksamhetens kommunikationsarbete, med stöd från ledningen. Vi söker därför en person som är ansvarstagande, driven och som kommer med egna idéer samt är flexibel och närvarande. Du känner dig bekväm i InDesign och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i WordPress. Placeringen är på vårt huvudkontor i Sundsvall där du också har tillgång till en egen kontorsplats. En del resor kan förekomma vid exempelvis evenemang och aktiviteter.

Anställning

Anställningen är tidsbegränsad från januari 2021 till och med sommaren 2021, med en omfattning på 50%. Placering för tjänsten är vid vårt kontor i Sundsvall. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Lön

Individuell lönesättning. Fast månadslön.

Ansökan

Ansökan med CV och Personligt brev skickas till:

jobb@midchamber.se

Ansökningar behandlas löpande.

Kontakt

Olivia Åsberg, Kommunikationsansvarig

072 – 597 97 33

olivia@midchamber.se

Läs mer om organisationen här:

Hemsida: www.midchamber.se

Instagram, Facebook & LinkedIn: Handelskammaren Mittsverige

Handelskammaren Mittsverige är en näringslivsorganisation med medlemsföretag i Västernorrlands- och Jämtlands län. På uppdrag av våra medlemmar driver vi ett aktivt påverkansarbete inom infrastruktur, internationell handel och kompetensförsörjning. Vi arbetar med stort regionalt fokus och med frågor som måste belysas för att göra regionen till en attraktiv plats där människor och företag träffas, knyter kontakter och lär av varandra. En stor del av vårt arbete går ut på att arrangera utbildningar, seminarium, nätverk och evenemang som stärker kunskapen hos våra medlemsföretag.

Vi arbetar utifrån tre kontor placerade i Sundsvall, Örnsköldsvik och Östersund. Vårt team består av tolv medarbetare med olika bakgrund och kompetens. Tillsammans samarbetar vi nära varandra och har en väldigt bra stämning i gruppen. Våra värdeord samarbete, utveckling och förtroende finns alltid med oss som viktiga ledstjärnor i arbetet både externt och internt.

Om tjänsten

En central del av organisationens arbete berör kommunikationen, vars främsta syfte är att stärka varumärket och öka kännedomen om vår verksamhet. Med hjälp av genomtänkt kommunikation kan vi nå ut med rätt budskap till våra målgrupper och agera en viktig påverkansröst gentemot media och politiker/beslutsfattare. Vi arbetar aktivt med vår kommunikation genom nyhetsbrev, sociala medier, vår hemsida samt genom pressmeddelanden och debattartiklar.

Vi söker nu en kommunikatör på 50% som kommer att täcka upp för nuvarande Kommunikationsansvarig under föräldraledighet fr.o.m. januari 2020 till sommaren 2021. Överlämning påbörjas under hösten där arbete kan behövas vid behov. I tjänsten ingår ett övergripande ansvar över organisationens hemsida, sociala medier samt utformande av nyhetsbrev, reportage och vissa trycksaker. Du ansvarar för att planera din arbetstid och hantera verksamhetens kommunikationsarbete, med stöd från ledningen. Vi söker därför en person som är ansvarstagande, driven och som kommer med egna idéer samt är flexibel och närvarande. Du känner dig bekväm i InDesign och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i WordPress. Placeringen är på vårt huvudkontor i Sundsvall där du också har tillgång till en egen kontorsplats. En del resor kan förekomma vid exempelvis evenemang och aktiviteter.

Anställning

Anställningen är tidsbegränsad från januari 2020 till och med sommaren 2021, med en omfattning på 50%. Placering för tjänsten är vid vårt kontor i Sundsvall. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Lön

Individuell lönesättning. Fast månadslön.

Ansökan

Ansökan med CV och Personligt brev skickas till:

jobb@midchamber.se

Ansökningar behandlas löpande.

Kontakt

Olivia Åsberg, Kommunikationsansvarig

072 – 597 97 33

olivia@midchamber.se

Läs mer om organisationen här:

Hemsida: www.midchamber.se

Instagram, Facebook & LinkedIn: Handelskammaren Mittsverige